Optimizacija spletnih strani je dolg in kompleksen proces, ki se pravzaprav nikoli zares ne konča. Vedno je treba skrbeti, da je naša spletna stran korak pred konkurenco, po možnosti v samem vrhu seznama rezultatov spletnih iskalnikov. To pomeni, da je treba redno prilagajati metode optimizacije, osveževati spletno stran, nabirati ugled in nasploh skrbeti za to, da pokrijemo čim več dejavnikov, ki odločajo o uvrstitvi v iskalnikih. Dejavniki pa se neprestano spreminjajo, njihov pomen se povečuje in zmanjšuje, odvisno od osvežitev algoritmov posameznih iskalnikov. Tudi to pomeni, da delo optimizacije spletnih strani nikoli ni zares končano – s časom se pojavijo nova priporočila, nove metode in nove uspešne prakse, ki jih je treba upoštevati, če želimo ohraniti ali povečati dotok obiskovalcev na našo spletno stran.
V začetku razvoja spletnih iskalnikov so bili iskalni algoritmi relativno preprosti, optimizacija pa je bila tudi manj obsežna in lažja. Predvsem v zadnjih letih pa se algoritmi večjih iskalnikov zelo pogosto spreminjajo, težijo celo k temu, da bi se iskalni robotki sproti učili in spreminjali. Trenutno predstavijo iskalniki nekaj posodobitev na leto, med katerimi vsaka spremeni pravila igre spletne optimizacije. Nekateri dejavniki postanejo bolj pomembni, drugi manj. V zadnjem času ne moremo spregledati eksponentne rasti pomembnosti družbenih omrežij, ki sicer vedno bolj zasedajo tudi druge aspekte svetovnega spleta. Spričo izjemne priljubljenosti Facebooka, Twitterja in drugih družbenih omrežij torej ni čudno, da ta omrežja vplivajo na ugled drugih spletnih strani, še posebej z razvojem različnih oblik povezovanja spletnih strani s svojo ciljno publiko.
V zadnjih osvežitvah iskalnih algoritmov večjih iskalnikov torej opažamo, da se vedno bolj splača posvečati pozornost družbenim omrežjem. Kako pa nam ta lahko pomagajo pri spletni optimizaciji? Podobno, kot druge spletne strani. Ugled vsake spletne strani je v veliki meri določen s tem, kako povezana je stran z drugimi stranmi z istega področja. Če iskalnik ugotovi, da je spletna stran dobro povezana z zelo ugledno spletno stranjo, bo predpostavljal, da je tudi manjša spletna stran pomembna. Tako tudi družbena omrežja iskalnikom kažejo na to, da je določena spletna stran priljubljena, iskana in pomembna… SEO Multimedija.si
Poleg tega, da uporaba družbenih omrežij neposredno vpliva na uvrstitev strani v iskalnikih, pa s tem dosežemo še veliko širši učinek – uporabniki družbenih omrežij bodo glas o spletni strani širili tudi drugje, s tem bomo dobili nove povezave in priporočila, ki so neprecenljiva. Že samo družbeno omrežje pa nam bo dalo nov stalen dotok potencialnih strank, kar je nenazadnje tudi namen spletne optimizacije.
Nekateri ponudniki storitev optimizacije spletnih strani v svoje ponudbe posebej vključujejo optimizacijo s pomočjo družbenih omrežij, medtem ko večina drugih ponudnikov takšno obliko optimizacije zajema v širše zastavljenih projektih. Poleg tega, da ambiciozni upravitelji spletnih strani utrjevanje prisotnosti na družbenih omrežjih zaupajo strokovnjakom za spletno optimizacijo, pa imamo tudi vedno več takšnih ponudnikov, ki se ukvarjajo izključno s prisotnostjo na družbenih omrežjih. Tak način je nekoliko bolj učinkovit pri neposrednem pridobivanju in konverziji obiskovalcev, a nima tako pomembnega dolgoročnega vpliva na uvrstitev spletne strani med rezultati v spletnih iskalnikih.
Info:
http://izdelava-spletnih-strani.org/
http://www.bym-design.com/
http://www.streamas.si/
http://interadesign.si/