Prehrana po treningu ali po športu

Prehrana po treningu, po vadbi, po športu, je prav tako pomembna, če ne še bolj pomembna kot prehrana pred vadbo, saj se nanaša na porabo. Tradicionalno, športne pijače, kot so Gatorade in Powerade, se uporabijo med in po vadbi, saj imajo vlogo učinkovite rehidracije telesa s ponovnim polnjenjem telesa z minerali in elektroliti. Gatorade je bil ustanovljen leta 1960, ko so na Floridski univerzi, Gainesville Gators izboljšali svojo uspešnost z “Gatorjevo pomočjo.” Pijača je bila narejena iz glukoze in saharoze v vodi in je pomagala pri uspešnosti nogometnih igralcev. In 1970, so bili mnogi drugi športni napitki svoje vrste izdelani.
Več na Profitnes športna prehrana.

beljakovineV prehrani pa vendar športnim napitkom primanjkuje beljakovin. Nove študije v letu 2008 so odkrile, da je  kravje mleko, zlasti posneto mleko in čokoladno mleko lahko učinkovit nadomestek za trenutne športne pijače, mleko vodi do beljakovinske sinteze, ki krepi neto ravnovesje mišičnih beljakovin. Mleko vsebuje veliko elektrolitov, hranila in druge elemente, ki pomagajo, da bi mleko bilo učinkovita po vadbena pijača. V primerjavi z navadno vodo ali športnimi pijačami, raziskave kažejo, da je čokoladno mleko bolj učinkovita nadomestitev tekočin, izgubljenih skozi znojenje in pri vzdrževanju normalne ravni telesne tekočine. Športniki, ki so pili čokoladno mleko so imel nivoje tekočin okoli 2 odstotka višje (na začetne telesne mase) kot tisti, ki so uporabljali druge pijače. Različni pogoji in cilji kažejo na potrebo, da se športnikom zagotovi, da je njihov športni prehranski pristop primeren glede za njihov položaj. Dejavniki, ki lahko vplivajo na prehranske potrebe športnika vključujejo oziroma so odvisni od vrste dejavnikov (aerobna proti anaerobni dejavnosti), spol, teža, višina, indeks telesne mase, vaja ali stopnja aktivnosti (pre-vaja, intra-vaja, okrevanjem), in čas dneva ( npr nekatera hranila, ki se jih uporablja v telesu so učinkovitejša med spanjem kot med budnostjo). Večina krivcev za nepravilno delovanje so utrujenost, poškodbe in bolečine. Pri športu bo pravilna prehrana zmanjšala te motnje v delovanju. Ključno je, da bi dobili z različno hrano vsa makrohranila, vitamine in minerale. Najbolj optimalno je izbrati surovo, nepredelano hrano, kot so pomaranče namesto pomarančnega soka. Živila, so naravno sredstvo za pridobivanje najbolj hranilnih vrednosti hrane. Ko se živila obdelajo, običajno pomeni, da se s tem hranilna vrednost zmanjša.

Med anaerobno vadbo, proces glikolize razgrajuje sladkorje iz ogljikovih hidratov za pridobivanje energijo brez uporabe kisika. Ta vrsta vadbe se pojavi v fizičnih aktivnosti, kot so šprinti in hitro eksplozivno gibanje, kjer se uporablja mišice za moč in hitrost, s porabo energije s skrajšanim delovnim časom. Po tej vrsti vadbe, je potrebno ponovno polnjenje glikogena, ki skladiščen v telesu (dolge preproste verige sladkorjev v telesu, ki shranjujejo energijo), čeprav verjetno ne boste popolnoma izčrpani. Za kompenzacijo tega znižanja glikogena, bodo športniki pogosto v velikih količinah zaužili ogljikove hidrate v obdobju takoj po vadbi. Značilno je, da so visoki glikemični indeksi ogljikovih hidratov prednost za njihovo sposobnost, da se hitro poveča koncentracija glukoze v krvi in  za sintezo proteinov, proteina ali posamezne aminokisline. Razvejane aminokisline so pomembne ker so najbolj odgovorne za sintezo proteinov.  Vzdržljivostni športniki na splošno potrebujejo več beljakovin v svoji prehrani kot sedeče osebe. Raziskave so pokazale, da je za vzdržljivost športnika priporočljivo, da ima 1,2 do 1,4 g proteina na kg telesne mase, da se popravi poškodovano tkivo. Če športnik porabi premalo kalorij za potrebe telesa, jih bo tkivo razčlenilo za energijo in popravila. Pomanjkanje beljakovin lahko povzroči številne težave, kot so zgodnja in skrajna utrujenost, zlasti dolgo okrevanje, in slabo celjenje ran. Popolne beljakovine, kot so meso, jajca in soja zagotavljajo športnikom  vse bistvene aminokisline za sintezo novih tkiv. Športna dieta, hrana oziroma prehrana je zelo raznolika, vendar bistveni cilj ostaja enak. Naprimer, vegetarijanski in veganski športniki pogosto združujejo stročnice iz celih zrn, da oskrbujejo telo s popolnim vnosom beljakovin čez dan. Priljubljena sta riž in fižol.